Bestelling & Levering faq

Wanneer kan ik de maaltijden voor mijn volgende Crowd Cooks box kiezen?

Het nieuwe menu wordt elke dinsdag om 09:00 online gezet (D-12 voor levering). Je kunt je selectie maken via “members only” op de site. Wij sturen ook een e-mail op donderdag om 10:00 (D-10 voor levering) zodat je in 1 klik je keuze kunt maken.

Hoe weet ik of de maaltijden spicy, vegetarisch of kindvriendelijk zijn?

Op de site en in de email vindt je nu een duidelijk icoontje dat aangeeft of een maaltijd pittig, vegetarisch of kindvriendelijk is en ook als een gerecht in de oven moet worden opgewarmd geven we dat aan.

Tot wanneer kan ik pauzeren?

Je kunt je Crowd Cooks box pauzeren tot maandag 10:00 (D-6 voor levering). Ons doel: een perfect verse box met een minimum aan voedselverspilling! Om te pauzeren ga je naar “members only” op de website. Wij sturen ook een e-mail op donderdag om 10:00 (D-10 voor levering) om te pauzeren in 1 klik.

Wat gebeurt er als ik vergeet mijn maaltijdkeuze te maken voor maandag 09:00?

Geen zorgen! Als je je box niet pauzeert en geen keuze van maaltijden maakt, ontvang je standaard altijd de eerste twee maaltijden van het menu (en in het geval van een box met 4 maaltijden, zullen het de eerste vier maaltijden zijn). Wij houden niet van voedselverspilling en daarom kunnen wij na maandag 09:00 uur geen wisseling van maaltijden meer accepteren.

Wat gebeurt er als ik vergeet mijn Crowd Cooks box voor maandag 09:00 uur te pauzeren?

Indien je je box niet voor maandag 09:00 uur pauzeert, is je bestelling geplaatst.

Realiseer je je te laat dat er niemand zal zijn om je box in ontvangst te nemen, vraag dan één van je buren om de box voor je aan te nemen, of laat een isotherm zak achter voor de chauffeur om je maaltijden in te doen. Goed om te weten: onze maaltijden kunnen worden ingevroren.

In het geval dat niemand je box aan kan nemen en de chauffeur de box niet op een discrete plaats voor je kan achterlaten, geven je maaltijden aan een goed doel.

Wanneer word ik gedebiteerd?

Zodra uw bestelling is bevestigd (u heeft niet gepauzeerd voor maandag 09:00), wordt u gedebiteerd. U ontvangt een e-mailbericht om u dit te laten weten. Als u een kortingscode heeft, verrekenen wij de korting handmatig vlak na de automatische afschrijving (binnen 12 uur).

Levering


Op welke dag ontvang ik mijn box?

Jij kiest de dag van levering wanneer je je eerste bestelling plaatst. Ofwel zondag (16:00-20:00) of maandag (10:00-14:00). Als je je eerste bestelling vóór dinsdag 09:00 uur plaatst, ontvangt je je box op zondag of maandag (D+5 na de bestelling). Als je je eerste bestelling na dinsdag 10:00 plaatst, ontvangt je je eerste box op zondag of maandag van volgende week (D+12 na de bestelling).

Hoe laat ontvang ik mijn Crowd Cooks box?

Wij sturen je op vrijdag ochtend een SMS met daarin de verwachte levertijd van +/- 30 minuten, op zondag of maandag. Het heeft geen zin deze SMS te beantwoorden (het is een no-reply SMS, d.w.z. dat wij het antwoord niet ontvangen). Indien je een probleem hebt met de ontvangst van je box, zie hieronder wat je kunt doen.

Kan ik de dag van levering wijzigen?

Ja, je kan de dag van levering te wijzigen, maar laat het ons voor dinsdag 09:00 uur weten door een e-mail te sturen naar hello@crowdcooks.be. Indien je ons na dinsdag 09:00 uur op de hoogte brengt, zal de wijziging de week daarop worden doorgevoerd. 

Wat als ik van tevoren weet dat er niemand zal zijn om mijn box aan te nemen?

Natuurlijk kun je de box altijd met één klik voor maandag 09:00 uur pauzeren. Ga hiervoor naar “members only” op de site.

Mocht je de box niet voor maandag 09:00 hebben gepauzeerd en je realiseert je dat er niemand zal zijn om je box in ontvangst te nemen, vraag dan één van je buren om de box aan te nemen. Om de bezorging te vergemakkelijken, stuur je ons vóór vrijdag 15:00 een e-mail naar hello@crowdcooks.be met het adres, de naam en de achternaam van je buurman.

Let op: als wij de box niet kunnen leveren, geven wij deze aan een goed doel.

Wat gebeurt er als er niemand open doet als de bezorger bij mij thuis komt?

Als er niemand open doet als de bezorger bij je thuis komt, neemt onze bezorger telefonisch contact met je op. Als hij je niet binnen 5 minuten te pakken krijgt, zal onze bezorger proberen de box bij één van je buren af te geven. Als hij niemand kan vinden om je box aan te nemen, dan zal hij proberen deze op een discrete plaats achter te laten en je een sms sturen om dat te laten weten. Als onze bezorger geen manier kan vinden om de box discreet achter te laten, dan zal deze worden geschonken aan een goed doel.

Kleine tip: Zet een isothermische zak op een duidelijk zichtbare plek zodat onze bezorger je box daarin kan doen (keep it cool :).